The Sims 4 Yleistä keskustelua

Kaikki keskustelut liittyen The Sims 4 -peliin
Nekku

The Sims 4 Yleistä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Nekku » 02 Touko 2019, 08:57

Aattelin että tällainen yleinen keskustelu ois kiva :).

Rakensin tuossa eilen varmaan ekaa kertaa kunnolla omatekemän talon. Yritin ekana jotain omasta päästä keksittyä, mutta eihän siitä tullu yhtään mitään joten päädyin ottamaan mallia pohjapiirustuksista. Sain tehtyä mallin avulla aika kivan näköisen kodin, joskin hiukan ärsytti kun en onnistunu rakentamaan sellaista parveketta, joka on katon päällä.

Lisäksi voisi antaa taas kritiikkiä EA:lle: Huomasin että jonkin päivityksen mukana perustusten tekeminen oli hiukan muuttunut, mutta pelin ohjeissa näkyi edelleen se vanha toimintatapa. Piti sitten netistä käydä katsomassa. Ois kiva että päivittäisivät myös nuo ohjeet, koska itsellä ainakin tulee niitä luettua.

Muutin nyt mun pääsimperheeni tohon taloon. Suurin osa rahoista meni rakentamiseen, onneks sain hankittua niille perusjutut. Mulla on jotenki toi muutto aina hirveen vaikeeta, ku pitäis saada tarpeeksi rahaa kasaan.

Mun perheen teinit kasvaa kohta nuoriksi aikuisiksi. Toisella ajattelin aloittaa sen eläinlääkärin työn, saa nähdä että mitä siitäkin tulee :D.
Simahtanut

Re: The Sims 4 Yleistä keskustelua

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 02 Touko 2019, 09:49

Ahaa! Tosta katon päälle sijoitettavasta parvekkeesta tai yleensä tasakattorakentamisesta mulla on jonkinlainen käsitys, vaikken yhtään tiedä kuinka se pitäisi, kuuluisi tai kannattaisi tehdä. (Mun olisi kai syytä tarkistaa onko esimerkiksi Hilbert laittanut ohjeistusta tuosta jutusta)

Mun mielestä TS4:ssä pitää unohtaa normijärki, levyrakentaminen ja reaalimaailman komponenttifilosofia ja siirtyä ajattelemaan huoneita siihen katsomatta onko valmiissa huoneissa "oikeita" seiniä vai ei. Tuon mukaan sinne tulevalle katolle ei ajatellakaan alkuun kattomateriaalia vaan yksi tai useampi huone, joiden lattia tulee sitten aikanaan muodostamaan sen talon katon. Huone on TS4:ssä muokattavissa; venytettävissä ja vanutettavissa varsin vapaasti. Kun huoneen tai huoneiden lattiat ovat sitten sen tulevaksi suunnitellun katon mitoissa, otetaan leka ja moksitaan pseudohuoneiden seinät, katto ja muut tarpeettomat jutut pois - ja hups! Siellä on sen jälkeen kohtalainen (tasa)katto tai parveke, jolle edelleen voi sijoitella kamaa ja jonka laidoille voi halutessaan läiskiä jotain kaiteita, joita simit ei kyllä yhtään kaipaa.*) Avoimia ja puoliavoimia huoneita löytyy tietenkin rakennustilasta ja pelaajien laittamasta CC:stä valmiinakin - ja niistä voi sitten sorvata sovelluksia.

*) Olen kävelyttänyt varmaan satoja TS4:n simejä kaiteettomien tasakattojen reunoille ja koettanut saada niitä horjahtamaan tai hyppäämään alas uima-altaisiin ja milloin mihinkin siinä onnistumatta. Ainoat simit jotka edes näennäisesti tajuavat että katolta edes VOI lähteä reunan yli ovat vampyyrit, jotka esimerkiksi lentävät sieltä lepakkoina - ja niidenkään tajuamisesta en ole lainkaan varma. Ellei katolle ole portaita tai muuta "normaalia" kulkutapaa, eivät vampyyritkaan sieltä ole osanneet lepakoitua muualle. Höh. Kaiteet ovat ihan näön vuoksi, kuten niin tuskastuttavan moni muukin seikka TS4:ssä. Ei niillä ole tasan mitään tekemistä turvallisuuden, "järjen" tai fysiikkaan liittyvän simuloinnin kanssa.
Nekku

Viesti Kirjoittaja Nekku » 02 Touko 2019, 14:41

Kun rupeen rakentamaan omasta päästä taloa, niin aina tulee sellanen "tää ei oikee talo ku tällasta ei oikeesti oo" tunne. Pitäis vaan lähtee rohkeesti luomaan jotain omaa.

Pitää kokeilla tota sun rakennusvinkkiä Simahtanut, kiitos siitä. Ehkä mä onnistun vielä sellaisen "kattoparvekkeen" tekemään :D.

Joo, ei ne simit aina hirveesti tajua asioita. Mitä sitä nyt ruokapöydässä syömään, ku voi mennä sängylleki :D.
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 02 Touko 2019, 15:00

Ei oo mulla ohjeistusta tohon:D En oo kovinkaan luova rakentaja (neliö+neliö rulez 4ever), mutta tutoja käännän mielelläni joko videoiksi tai kuvatekstijutuiksi, kunhan jostain saan ideaa, että mitä jotain voitais tahtoa:D

Uima-altaan reunat ovat myös yks kammotussyömispaikkajärjestyksessä! Ja silti simit eivät voi syödä tietokoneella ollessaan, vääryyttä!
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 02 Touko 2019, 15:03

Jees, ei tuo simien tajuamattomuus oo järin harvinaista - ja kiitoksen tulis kuulua Sulle, Nekku, kun sait mut taas innostumaan simssahtelusta. Olisin tosi iloinen jos jaksaisit kokeiltuasi mainita mitä oot pitänyt TS4:n eläinlääkinnästä. MUN kovin ahdasmielisestä näkökulmasta se kun oli heikosti palkattua ja pöljää, muttei sit kuitenkaan niin pöljää et ois kamalasti naurattanut.
Hauskin lääkärin (ei eläin-sellaisen kylläkään) praktiikka oli mun mielestä Sims Medievalissa, kun tohtori läiski asiakkaalle juotikkaat (Hirudo Medicinalis) naamaan siinä ihmeen ruuvattavassa kidutuspenkissä. Sehän se vasta oli tosi tohtorointia, hih. :mrgreen:

Haa! Hilbert ehti jo vastata... ok... kammotussyöntipaikka sen jälkeen varsinkin kun Vuodenajat tuli. Mua hirvittää ihan älyttömästi kun ne skruudaa pöperöitään uikkareissa, pylly altaan lumisella reunalla ja jalat jäisessä altaassa. Kääk. Tietskan ääressä syömisen tulis olla virallinen käytäntö ainaskin mun simeille. *nyöks nyöks*
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 02 Touko 2019, 15:18

Pelasin jopa puolen tuntia TS4 tänään! Syntyi lapsi, joka sai nimekseen Heikki (ja jotain intialaishenkistä, en nyt muista mikä se sukunimi nyt perheellä on). Perheen äiti sai loton jättipotin jo ennen kun löysi itelleen miehen. Rahaa on kuin roskaa siis.
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 02 Touko 2019, 15:31

Hilbert kirjoitti:
02 Touko 2019, 15:18
Pelasin jopa puolen tuntia TS4 tänään! Syntyi lapsi, joka sai nimekseen Heikki (ja jotain intialaishenkistä, en nyt muista mikä se sukunimi nyt perheellä on). Perheen äiti sai loton jättipotin jo ennen kun löysi itelleen miehen. Rahaa on kuin roskaa siis.
Vau, vau, VAU (jne)! *miettii montako kertaa H. aloitti pelin uudelleen saadakseen jättiksen simeilleen* Sitten on varaa laittaa vaiks lämmitettävät sisäaltaat torppaan ja ulkopuljuun ne höyry-kuplitus lämmitysritilät. Jääkarhu-uintimerkin saa vaiks ois lä'mmityskin! :lol:
Nekku

Viesti Kirjoittaja Nekku » 02 Touko 2019, 15:40

Mä en oo käyttäny uima-altaita asuintonteilla vielä, mutta pystyn hyvin kuvittelemaan miltä se syöminen siinä näyttää. Ja kerron kyllä varmasti mielipiteitäni eläinlääkäriurasta!

Mukavaa Simahtanut, jos sait uutta intoa pelaamiseen! Mulla itellä on nyt taas ihan hirvee Sims kausi päällä :D.

Lottovoitot kelpais kyllä tänneki, vois kerranki tehä simille hienon talon johon se on käyttäny ite saamiaan rahoja.
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 02 Touko 2019, 15:43

Ihan ekalla yrittämällä ekana lottokertana tossa pelissä tuli! Oon kaikkiaan lotonnut ehkä jotain 10 kuponkia, eli aika nopeasti tärppäsi:D höyry-kuplitus lämmitysritilät ovat mulle vieraita suuruuksia:O samoin uintimerkit... pelaan ilmeisesti aika urautuneesti:D

Heiiiiii, oisko joku vapaaehtoinen autteleen? Mulla on Suoturpeessa menossa karvalakkimallin arvontakone piirteille ja toivottavasti myös noille tavoitteillekin tässä pian... Ei mitään hienouksia, mut jotakuinkin toimiva systeemi ois tavoitteena:D http://suoturve.net/?page_id=554 tohon tyyliin... Mutta se, missä vielä kaipaan apua on piirteet ja tavoitteet, joita ois tullut kamasettien/pelipakettien mukana. Ku multa puuttunee osa. Eli tykkäiskö joku koko kokoelman haltuunsa hankkinut auttaa täsä?

Eli suomeksi(?) avuton hilbertti on tehnyt avuttoman arvontajutun (joka sekin vei yllättävän kauan aikaa avuttomilla taidoilla) ja kaipaisi avuliasta ihmistä listaamaan/kuvaamaan lapsen, teinin, ja aikuisen valintavaihtoehdot (en muista ees onko teinillä ja aikuisella eroa, avuotonta...) Helpoiten nuo saisi katsottua CAS:ssa.

Kiits jos joku auttaisi! Voin pistää jonkun halutessa jotain kiitoksia tonne sivustolleki:D
Nekku

Viesti Kirjoittaja Nekku » 02 Touko 2019, 15:49

Taitaapi Simlandiassa olla parempi tuuri noiden lottovoittojen suhteen kuin täällä Suomessa :D.

Mä en ehkä tossa asiassa ainakaan vielä pysty auttaamaan, mutta sen sijaan mulla ois sulle Hilbu noiden viimeisten lisäosien esittelyjä, voisin lähettää ne sulle tän päivän aikana :).
Vastaa Viestiin