Stangerville -keskustelu (spoilivaaralla)

Kaikki keskustelut liittyen The Sims 4 -peliin
Hilbert
Site Admin

Stangerville -keskustelu (spoilivaaralla)

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 17 Maalis 2019, 20:59

Kannattaako ostaa, miten edetään, mimmonen kokonaisuus?

Mua kiinnostaa erityisesti mimmonen sotilasjuttusysteemi on
Simahtanut

Re: Stangerville -keskustelu (spoilivaaralla)

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 18 Maalis 2019, 10:13

"Mua kiinnostaa erityisesti mimmonen sotilasjuttusysteemi on"

Minä olen taipuvainen määrittelemään sotilaallisen strategian vastustajan voimien ja heikkouksien löytämiseksi ja niiden käyttämiseksi sen saavuttamiseen mitä itse haluat. Tällä perusteella on tarpeen ymmärtää vastustajaa, ei ainoastaan materiaalista kapasiteettia, vaan psykologisia ominaisuuksia, tapoja, taipumuksia ja odotuksia. On tärkeää tietää ja ymmärtää miten vastustaja toimii ja mitä se odottaa sinulta.

Koska tällä palstalla keskustellaan pääsääntöisesti Simspeleistä (ja jsm. Simspelleistä), on mielestäni järkevää olettaa vihollisella tarkoitettavan yritystä nimeltä Electronic Arts ja erityisesti sen operatiivisia osastoja, kuten ns. Pelitiimiä.

Electronic Arts on valittu toistuvasti USA:n paskimmaksi yritykseksi ja sen operatiivisten osastojen suunnittelemat ja toteuttamat pelit ala-arvoisiksi. Tästä huolimatta yritys on edelleen olemassa ja menestyy markkinoilla syistä joita on laajalti analysoitu ja selostettu mm. sosiaalisessa mediassa.

Sovellettu sotilasjuttusysteemin toiminta pähkinänkuoressa: Ymmärrä ja sisäistä EA:n toimintamalli ja suunnitelmat. Älä usko EA:n propagandaa, älä osta sen operatiivisten osastojen laatimia mitättömyyksiä, vaan tue EA:n kilpailijoita taloudellisesti ja moraalisesti.
Jos kuitenkin olet jo mukana EA:n tukemassa toiminnassa, "sisällä" systeemissä, louhi sitä sisältäpäin esimerkiksi tukemalla CC:n laatijoita ja käyttämällä aikasi EA:n operatiivisten osastojen harrastaman epäeettisen toiminnan paljastamiseksi ja kumoamiseksi jatkossa. Vrt. guerilla- ja sissimetodiikka jne. Ole aktiivinen ja osallistuva.

Esimerkki: Jos todella sotilasuran pelillinen potentiaali TS4:ssä kiinnostaa, asenna esim. http://modthesims.info/d/622467/ultimat ... areer.html tms. ja nauti EA:n nöyryyttämisestä sen omalla kentällä. EA:n pelitiimi ei tarjoa TS4:n sotilasuralle mitään mitä modaajat ja CC:n laatijat eivät olisi jo toteuttaneet paremmin, autenttisemmin ja järkevämmin ennen kuin pelitiimi viimein vaivautui söhrimään esiin oman avuttoman ja maksullisen versionsa.
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 18 Maalis 2019, 13:32

Eli ei kovin voimakasta kannatusta tälle lisälle Simahtaneelta:D

Kaveri on vähän jumissa kauppiaan ettimisessä. Että onko type löydettävissä tyyliin baarista vai onko käytettävä rankempia keinoja:P
Yavannah

Viesti Kirjoittaja Yavannah » 18 Maalis 2019, 20:49

Jos tarkotat sitä pienen krääsäputiikin kauppiasta, niin se putiikki on siinä asuntovaunu alueen vieressä (ei kovin pitkälläkään kirjastosta) ja kauppias yleensä putiikissaan paikalla, jollei putiikki satu olemaan kiinni. Jos joku muu kauppias hakusessa, niin sitten minäkään en tiedä. Se krääsä putiikki on ainoa jonka tiedän. Muut asiat voi hankkia tieteilijöiltä ja niiltä armeijan hemmoilta ja paikallisilta salaliittoteoreetikoilta, tosin vaatii töitä koska niiden kans kannattaa olla ystävystynyt, niin hommat toimii hiukan ripeämmin.
-Even the smallest person can change the course of the future, Galadriel, LotR
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 19 Maalis 2019, 12:01

Tismalleen mitä Yavannah kirjoitti edellä. Ei Strangervillesta löydy toista putiikkia tai kauppiasta edes hienommalla arkeologin harjalla. Krääsäkauppias on vaan (mun yksipuolisten havaintojen perusteella) melko joustava putiikkinsa aukioloaikojen soveltamisessa. Väliin se loisti poissaolollaankin ja toisin ajoin taas haahuili tontilla toista vuorokautta yhteen menoon. Sen kyllä tunnisti pukeutumisen yms. perusteella.

Siihen mitä Hilbert totesi (Eli ei kovin voimakasta kannatusta tälle lisälle Simahtaneelta:D), tuo oli enimmäkseen narinaa sotilasuran suhteen. Koko pakkihan on ihan kohtalainen osoitus TS4:n alennustilasta sen jälkeen kun esimerkiksi Vampyyrit-pelipakin koordinaattori karisti EA:n pölyt jaloistaan. Grant Rodiekin annetaan edelleen sekoilla mitä lystää. (vrt. esim: https://twitter.com/SimGuruGrant/status ... 8658870275) ja saman häiskän osuus koko peliversion pahimpiin yksittäisiin mokiin on ollut silmiinpistävää erityisesti sen jälkeen kun Rachel Franklin otti hatkat. Jopa minun kaltaiseni kääpä kauhistuu, kun tuo jeppe julistaa että esimerkiksi TS3:n WA (World Adventurers, Maailmanmatkaaja) olisi lineaarisempi kuin tämä Strangerville. Voi kamala mitä joku epäpätevä tomppeli tekeekään koko pelisarjan sabotoimiseksi ja mitä ihmettä ne sekoittavat rassukan juomaveteen? Ei pelkillä verenpainelääkkeillä tule mun mielestä noin harhaiseksi.

Ok, asiaan tai ihan sen viereen kumminkin. Hankinnan aiheellisuus on jälleen kerran täysin mieltymyksistä kiinni. Parempia rahan hukkaamiskohteita on ihan pakosta olemassa - jopa TS4:n puitteissa - mutta jos tykkää kuvitteellisista arvoituksista, mielen myssytyksistä itiöillä ja junan tavoin etenevästä tehtävästä, tappiin saakka yksinkertaistetuista vihjeistä (ethän mene salaiseen labraan, ethän ainaskaan ilman toimivaa suojahaalaria, ethän? jne.) ja pääkkäristä jota ei juuri voi varioida ilman rankkaa modaamista, niin siitä vaan. Samoin jos pitää kauniista punertavista maisemista, edellisistä osista kopsatuista eläimistä ja lämpimästä ilmanalasta, niin pitää hankkia. Tähtitaivas kalpenee Kohti kuuluisuutta-osan vastaavan rinnalla, äänimaailmaan ei ole panostettu (samaa kohinaa yläilmoissa jokseenkin paikasta riippumatta) ja ainoa vaikeus lienee "lopputaistelussa" emokasvin kanssa ellei taktikoi suht-koht "oikein". (Jälkikäteen huomasin oikaisseeni useampia läpipelaamisohjeiden kohtia, eli joitakin pikkujuttuja VOI tehdä hiukan eri tavoin) Jälkipelattavuus on knaftia tonttien vähäisen lukumäärän ja lähes olemattoman vähäisten lisäpiirteiden johdosta. Se mitä mietin osan koneelle saatuani oli, että kokeilenko kerran-pari tehtävää, vai jyräänkö tontit saman tien. En jyrännyt heti, mutta saatoin tehdä virheen siinäkin.

Edit: Pelin Strangervillen asukkaisiin istuttamista salakuunteluhärpäkkeistä on hankala päästä eroon. Pelaajan asentamat saa pois helposti käyttämällä niitä eli hankkimalla 500 simoleonin kuuntelulaitteen (tai sen 50 kalliimman luksusversion, mihin kuuluu myös tuoli) ja salakuuntelemalla yhdenkin "keskustelun". Härpäke (mikrofoni+lähetin, 25 simoleonia per laaki) on kertakäyttöinen. Se katoaa ja välkkyvä animaatio loppuu kertakuuntelulla. Ongelmaksi on osoittautunut että vain vekottimen asettaja pystyy kuuntelemaan vakoilulähetyksen, ei kukaan muu. Pelin Strangervillen alkuperäisasukkaisiin edeltä istuttamille härpäkkeille ei löydykään asettajaa (ellei joku sellaista esim. modaa tms.), joten muutama paikallinen Strangervillen asukas (kuten mm. rihkamapuodin pitäjä kolleegoineen) välkähtelee luultavasti lopun ikäänsä.

Mitä väliä? Eipä kai mitään sinällään. Pieni kauneusvirhe tai bugi pelissä johon pilitiimi on niitä ripotellut jo vuosia. Pitää olla tosi kapea katsanto että tuollainen pieni ja mitätön välkkyminen ärsyttäisi ja onhan hienoa että tylsässä pelissä on edes jotain välkettä. No minullapa sattuu olemaan kapea katsanto ja minua juuri tuollainen pikkuseikka ärsyttää. Mitä olen tehnyt tähän mennessä ärsytyksen vähentämiseksi:

1) Asennutin similläni uuden "bugin" (salakuunteluhärpäkkeen) sellaiselle NPC-simille, jolla jo oli pelin asennuttama mikki. Ostatin tietenkin myös kuuntelulaitteiston ja suoritutin kuuntelurituaalin. Kaikki hyvin, laite toimi ja lapsellisuudessani luulottelin että myös pelin asennuttama rihkama olisi kadonnut simini härpsyn myötä. Hah! Mitä vielä! Siellä se pelin asentama välkkyi edelleen, ei se ollut mihinkään hävinnyt, koska juuri sen lähetystä ei oltu kuunneltu. Jaha, tuumin ja siirryin vaiheeseen n:o 2.
2) Kokeilin huijata härpöttimen pois buffs.remove_buff buff_listeningdevice_bugged-huijauksella. Ei toiminut. Ja miksi halvatussa ei? No koska pilitiimi oli aiemmin rajoittanut huijausten toimintaa. Piti asentaa modi (esimerkiksi Twisted Mexin versio) jotta saa huijauksen toimimaan - tai niin netissä neuvottiin. Jaha, tuumin ja siirryin vaiheeseen n:o 3.
3) latasin ja asensin modin, kokeilin em. huijausta ja ihastuksekseni huomasin ettei huijaus edelleenkään toiminut. Ja miksi halvatussa ei? Nettimölinän mukaan huijaus ei toimi, koska minulla oli käytössä modeja jotka mahdollisesti ehkäisivät huijauksen normaalin toiminnan.
VAU, tuumin. Miten helkkunan kalkkunassa saan toimimaan modia edellyttävän huijauksen ilman modeja? Yksinkertaista, periaatteessa. Voihan yhden modin sisällön koodata peliin ilman modikansiotakin, mutta minusta se on jo pikkasen sopimatonta eikä oikein kuulu minun toimenkuvaani.
Siirryin hetken harkittuani kohtaan 4.
4) Kopioin ko. simin ulkonäön, vaatetuksen ja luonteenpiirteet, loin uuden simin edellisen mahdollisimman täsmälliseksi kopioksi ja vaihdoin sen alkuperäisen tilalle nähdäkseni seurasiko se samperin härpäke vielä mukana. Ei seurannut. Uusi simi oli bugivapaa.

Yhteenveto johtopäätelmineen ja valituksineen:

Pilitiimi ei pelaa omaa peliään, vaan todellakin pilaa sitä. Onneksi ovat laiskoja ja saamattomia ja pilaavat vain pieniä osia pelistä, jota voivat sitten paljon myöhemminkin korjailla tai pikemminkin yrittää avuttomasti toheloida joko paremmaksi tai pahemmaksi, miten nyt kulloinkin sattuu käymään.
Minun on täysin turha korjata bugeja tai muita ihmeellisyyksiä tai edes mainita niistä, kun niitä kuitenkin joka tapauksessa jää peliin vielä satoja. Tulinpa nyt ottaneeksi esille erään pienen esimerkin siitä rikkaasta typeryyksien kokoelmasta jonka EA niin edullisesti yleisölle tarjoilee TS4:n nimissä.
Vastaa Viestiin