Lempisimisi nimi?

Kaikki keskustelut liittyen The Sims 4 -peliin
Simahtanut

Re: Lempisimisi nimi?

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 06 Tammi 2019, 13:34

katti kirjoitti:
05 Tammi 2019, 11:29
Suosikkejani ovat yksinkertaisesti kaikki ne simit jotka ovat saaneet luomisvaiheessa nimen Milla Makkara, simini elävät ja kuolevat niin nopeasti että parempi kun en kiinny niihin millään tapaa.
Kuulostavat erinomaisilta ideoilta tai periaatteilta!
(Olen vakuuttunut siitä että mun eräs pahimpia tai typerimpiä virheitäni pelissä on ollut se että kiinnyn simeihin ja säälin niitä.)
lokakuu_

Viesti Kirjoittaja lokakuu_ » 06 Tammi 2019, 16:26

Miulla ei suosikkia oo. Kyllästyn usein (lue: kun tyhjät tontit loppuu), jollon deletoin kaikki tallennukset ja alotan kaikki alusta.

Tällä hetkellä pelaan de Valleyn-Cloudin (nuoripari) perheellä Del Sol Valleyssa, Willow Creekissä Talvelan 6-henkisellä suurperheellä (asuvat Spencer-Kim-Lewisien naapurina), ja nuorella Laineen Vernalla (asuu Goottiloita vastapäätä) että nuoripari von Äpplebergillä, joka asustaa linnamaista kartanoa Brindleton Bayssa. Suosikkini on lähinnä se simi, jolla kulloinki haluan pelata. Juuri nyt se on kaunotar Jeanette de Valley, kuuluisaksi näyttelijäksi aikova tulevan pormestarin tuleva vaimo 😎 eiks oo selevät suunnitelmat Jeanettelle.

Edit 6.1.: korjattu kaupungit.
Yavannah

Viesti Kirjoittaja Yavannah » 15 Tammi 2019, 15:52

Mun mielestä ei oo yhtään typerää kiintyä simeihinsä. Saahan noista huvia ja ihania kuviakin. Niin ja välillä sydämmentykytyksiä, kun menevät hölmöilemään ja tapattamaan itsensä (joo vikaa on myös vähän pelaajassakin, kun en seuraa mitä nuo pikselipöljät touhuaa), kuten Mr Palmer, joka päätti (on vampyyri) testata kuinka hyvin pystyy olemaan auringossa. No huonostihan siinä kävi tietysti. Onneksi osaan myös herättää simini takaisin henkiin (ambrosiaa plus vähän koodeilla säätöä, jotta saa ainekset ambrosiaan ja kummitussimin liitettyä perheeseen), joten kaikki hyvin, joskin perheen muut simit yhä surevat kuollutta simiä, vaikka tämä onkin hengissä. :lol:

Tässä mietin josko tuonne mun StrickLake peliin jaksaisi tehdä Merlinin (ihan vain muiden simieni kiusattavaksi), kun lähes kaikki muut on (paitsi Toby). Onhan mulla taas tuolla The Strain puolella Eichorst joka on välillä ottanut matsia Palmerin kanssa. Eivät siis ole hyvissä väleissä. Ehkäpä parhaimmat vihamiehet kuvais heidän suhdetta paremmin. Mutta joo noista kahdesta saa aikalailla huvia. :D
-Even the smallest person can change the course of the future, Galadriel, LotR
katti

Viesti Kirjoittaja katti » 18 Tammi 2019, 16:54

Kiinnyin kerran simiin. Se oli koira, tai siis kettu nimeltään Kerttu. Itkin kun se kuoli, en voinut ottaa pitkään aikaan lemmikkejä simeilleni :(
Simahtanut

Re: Lempisimisi nimi? / EA:n lempisimien nimet ?

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 07 Maalis 2019, 14:14

Joo, hetkellinen aivohalvaus tai jotain semmoista sai mut tutkimaan mitä ihmeen nimiä EA:n pilitiimi antaa NPC-simeille, joita TS4-peli generoi.
Olin kyseenalaistanut nimivalinnat vähintään vuoden 2015 huhtikuusta (tai Get To Work-lisärin ilmestymisestä) alkaen ja tykännyt yllättävänkin vähän kaiken maailman Venkatarameneista ja Shimitsuista sun muista. Sims 3:n NPC-nimet ymmärsin mielestäni, mutten nelkun.

Ok, ymmärrystä voi aina parantaa. Kopsasin joka ainoan nimen pelistä jota en hyväksynyt suoralta kädeltä tai joka vaikutti jotenkin absurdilta, googletin ne kerran pari läpi ja VAU! Noilla nimillä oli usein todella mahtavia historiallisia esikuvia, henkilöitä jotka olivat kukin oman maansa merkkikansalaisia, tieteilijöitä, poliitikkoja tai muutoin tunnettuja julkkiksia. Nimet olivat siis suosittuja ja niillä oli tunnettuuden ja tunnistettavuuden kannalta muitakin piirteitä liittyen esimerkiksi numerologiaan, kansantaruihin ja ties mihin jännään (!). Tämän EA:n pösilötiimin nimenvalintakäytännön voi siis ymmärtää rationaaliseksi, sillä on perusteita niin markkinoinnillisessa kuin pelaajia motivoivassa mielessä jne.

No paraniko asenteeni esimerkiksi kymmenettä pelin luomaa Kobayashia kohtaan, kun nyt tiedän mieltää sen pappisviran haltijaan viittaavaksi perikansalliseksi valtioiden rajojen yli tunnetuksi sankarinimeksi? (OOH!) No ei sitten pätkääkään. Minusta sen tunkeminen peliin on edelleen typerää ja oikeastaan suhtaudun siihen entistäkin vastenmielisemmin kun tiedän miksi sitä toistetaan loputtomiin. :x
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 07 Maalis 2019, 15:00

Juu, en itekään tykkää noista NPC- ja muista niemämispolitiikoista. Arto ei arvosta myöskään, kun miniä- ja vävyehdokkaat ovat (ainakin nimestä päätellen) jotain ulkomaisia. Kyl kaikilla sisäsiittoisen Pusikko-Cityläisillä pitäis olla kunnon perinteinen suomi-nimi!

Mut aika jännä tutkimus sulla:O Todistaa taas kerran, että EA:n Sims-tiimi on hyvä käyttään aikaa epäolennaisuuksiiin:D
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 07 Maalis 2019, 21:44

Hilbert kirjoitti:
07 Maalis 2019, 15:00
Juu, en itekään tykkää noista NPC- ja muista niemämispolitiikoista. Arto ei arvosta myöskään, kun miniä- ja vävyehdokkaat ovat (ainakin nimestä päätellen) jotain ulkomaisia. Kyl kaikilla sisäsiittoisen Pusikko-Cityläisillä pitäis olla kunnon perinteinen suomi-nimi!

Mut aika jännä tutkimus sulla:O Todistaa taas kerran, että EA:n Sims-tiimi on hyvä käyttään aikaa epäolennaisuuksiiin:D
Kiitos kommentista! Innoitti kovasti kuulla Arton mielipide, joten menin ja vaihdoin jokaisen "vierasperäisen" NPC-nimen kolmannen, neljännen tai viidennen kotimaisen tyyliseksi - englanniksi jos/vaikka/ehkä/kun edelleen pelaan. Siinä meni mulla melkein tunti ja kolme varttia, vaikka kuvittelin aloittaessani vain puolen tunnin hommaksi. Talouden nimi ei ole sama kuin sukunimi, joten molemmat oli syytä muuttaa ja mun tapauksessa se edellytti editointia ja talouden vaihtamista maailmojen hallinnassa tms. Iso homma enkä ole vakuuttunut sen hyödyllisyydestä. Peli kuitenkin generoi lisää orientteja hinkuvinku-kafferiwatusseja. Huom! En ole hullu rotukiihkoilija, koska äänet päässäni vakuuttavat toisin. Itse asiassa tykkään merjaaneista ja rättipäistä, vaikken niitä haluakaan nähdä pelissäni.

No tuli nyt sitten samalla vaihdettua ihan kaikkein törpöimmät vaateyhdistelmät ja neutraloitua kissankorvaperuukit, joista en jostain kumman syystä ole ihan oppinut pitämään. Turhempaakin olen touhunnut pelissä, mutten kiirehdi niitä tosi pöljiä tunarointeja kuvailemaan. :|

Olisi kyllä modi, joka mahdollisesti saisi pelin valikoimaan esimerkiksi amerikan englannilta kalskahtavia nimiä uusille simeille. Näytti a) iäkkäältä b) moititulta ja c) en uskonut kuitenkaan tyytyväni valmiisiin anglonimiin, joten kohelsin itse luonnonmukaisia ja normaaleja nimiä kuten Genoside Guterbumse ja Hermione Hubblebottom. Nyt olen (vähän) onnellinen. :P
katti

Viesti Kirjoittaja katti » 08 Maalis 2019, 15:20

Simahtanut kirjoitti:
07 Maalis 2019, 21:44
No tuli nyt sitten samalla vaihdettua ihan kaikkein törpöimmät vaateyhdistelmät ja neutraloitua kissankorvaperuukit, joista en jostain kumman syystä ole ihan oppinut pitämään. Turhempaakin olen touhunnut pelissä, mutten kiirehdi niitä tosi pöljiä tunarointeja kuvailemaan. :|
Nyt menee kauniisti ohi aiheen, mutta ai että rakastan (en rakasta, ne näyttää typerältä) kissankorvaperuukkeja :'D yhteen väliin mulla oli tapana etsiä suvun jatkajan puolisoksi joku hullu (en puhu nyt siitä luonteenpiirteestä) jolla on kissankorvat, koska pitäähän sitä nyt joku kriteeri olla tulevalle puolisolle :D
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 08 Maalis 2019, 19:05

katti kirjoitti:
08 Maalis 2019, 15:20
Nyt menee kauniisti ohi aiheen, mutta ai että rakastan (en rakasta, ne näyttää typerältä) kissankorvaperuukkeja :'D yhteen väliin mulla oli tapana etsiä suvun jatkajan puolisoksi joku hullu (en puhu nyt siitä luonteenpiirteestä) jolla on kissankorvat, koska pitäähän sitä nyt joku kriteeri olla tulevalle puolisolle :D
Pahus! Oon TOSI sorillani että tulin mollanneeksi kissankorvia! Puolisonvalinnassa ne on takuulla parhaasta päästä. :)
katti

Viesti Kirjoittaja katti » 12 Maalis 2019, 22:01

No nyt tuli vastaan se nimeämissensuurijutska, annoin yhden simin sukunimeksi Titityy ja sain varoituksen että saan kyllä pelata sillä, mutta galleriaan ei ole asiaa sillä simillä. Onhan se tissi nyt niin kamala asia :D
Vastaa Viestiin