TS4 Galleria

Kaikki keskustelut liittyen The Sims 4 -peliin
Cherrysama

TS4 Galleria

Viesti Kirjoittaja Cherrysama » 09 Helmi 2019, 18:31

Puhutaanpa hieman ihanasta/vihattavasta Sims 4 gallerista. Tänne on tervetullutta kaikenlainen jutustelu aiheeseen liittyen.

Mun on nyt pakko päästä avautumaan tästä jonnekin. Olin aikoinaan niin onnellinen, että Sims 4 tuli tuo sisäinen galleria, mutta kun tiimi kiristi filtteröintiä se on aiheuttanut mulle harmaita hiuksia. Nimittäin toi kirosanojen filtteröinti.

Tossa huvikseni tallentelin galleriaan jo valmiiksi perhettä johon kuuluu mm kissat Hassu ja Nipsu. No! Ilmoitukseen tuli, että etunimessä kielletty sanat. Menipä hetki etsiässä siis syytä/syitä. Toinen on tässä, hASSu ja mitä ilmeisesti tämä toinen on NIPSu.

Siis oikeasti hyvä, että lapsia suojellaan mutta ei olla taidettu ajatella tätäkään loppuun asti. Oletteko te törmänneet johinkin tälläiseen ongelmaan?
Simahtanut

Re: TS4 Galleria

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 09 Helmi 2019, 22:04

Cherrysama kirjoitti:
09 Helmi 2019, 18:31
Puhutaanpa hieman ihanasta/vihattavasta Sims 4 gallerista. Tänne on tervetullutta kaikenlainen jutustelu aiheeseen liittyen.

Mun on nyt pakko päästä avautumaan tästä jonnekin. Olin aikoinaan niin onnellinen, että Sims 4 tuli tuo sisäinen galleria, mutta kun tiimi kiristi filtteröintiä se on aiheuttanut mulle harmaita hiuksia. Nimittäin toi kirosanojen filtteröinti.

Tossa huvikseni tallentelin galleriaan jo valmiiksi perhettä johon kuuluu mm kissat Hassu ja Nipsu. No! Ilmoitukseen tuli, että etunimessä kielletty sanat. Menipä hetki etsiässä siis syytä/syitä. Toinen on tässä, hASSu ja mitä ilmeisesti tämä toinen on NIPSu.

Siis oikeasti hyvä, että lapsia suojellaan mutta ei olla taidettu ajatella tätäkään loppuun asti. Oletteko te törmänneet johinkin tälläiseen ongelmaan?
Arvelen todenneeni tuon piirteen pelissä melko pian sen ilmaannuttua, kun koetin antaa joitakin kuvaavia nimiä pahiksille. Otin porot nenuun ja manailin EA:n pelitiimiä kuten yleensäkin, mutta löydettyäni kokeilemalla suodattimen eräät porsaanreiät siirryin käyttämään aluksi kiertoilmauksia, sitten muitakin kuin englannin kielisiä nimiä ja unohdin koko jutun tähän päivään asti. Jos nyt osapuilleen oikein muistan, niin aluksi kylläkin ylireagoin lapsekkaasti ja valitsin joitakin niin kuvottavia alatyylin anglosaksisia murre- ja slangisanoja, ettei kukaan kai ollut arvannut kenenkään simmailijan sellaisia kuunaan käyttävän tai edes tunnistavan. En oheista esimerkkejä.

Seuraavaksi kokeilin tavanomaisia kotoperäisiä ilmauksia, joitakin pikkutuhmia tai ainoastaan hivenen härskejä skandinaavisia ja venäläisiä termejä ja haukkumasanoja. Huomattuani niistä useimpien hujahtavan filtteristä läpi kuin tyhjää vain, tulin siihen tulokseen ettei minulla ollut edelleenkään varsinaisia esteitä nimetä simejäni intuitiivisesti ja/tai humoristisesti.

Verrattuna muihin EA:n ja sen pilitiimin yleisölle tarjoilemiin omituisuuksiin ja suoranaisiin typeryyksiin pidän TS4 gallerian filtteriä minimaalisena juttuna. Se ei hetkauta minua, koska sillä ei ole juurikaan kosketuspintaa minun pelitapaani. Jos haluan antaa simille OIKEIN tylsän, alentavan ja tomppelimaisen nimen, annan sille yksinkertaisesti nimeksi Grant Rodiek. :) Minun sanavarastossani se on pahimmasta päästä ja viimeksi kokeillessani läpäisi suodattimen.
Cherrysama

Viesti Kirjoittaja Cherrysama » 10 Helmi 2019, 16:50

Haha joo toi flitterin logiikka on jotenkin ihmeellinen. Luin huvikseni mitä kaikkia muita juttuja ne on estänyt niin mm sukunimi Cox oli ollut estetty jossain vaiheessa.
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 12 Helmi 2019, 12:28

Cherrysama kirjoitti:
10 Helmi 2019, 16:50
Haha joo toi flitterin logiikka on jotenkin ihmeellinen. Luin huvikseni mitä kaikkia muita juttuja ne on estänyt niin mm sukunimi Cox oli ollut estetty jossain vaiheessa.
Jees. Minua siinä hämmentää hivenen se, ettei se ainakaan päällisin puolin vaikuta erityisen tasapuoliselta muutamissa asioissa. Jännä kielellinen suvaitsevaisuus taisi tulla jo edellä todettua. Tätä kirjoitusta varten kokeilin pikaisesti yhden miessimin ja useamman naissimin nimeämistä ja havaitsin mielestäni jonkinlaisen suuntauksen, jota en silti tarkemmin käynyt tutkimaan tai mitenkään seikkaperäisemmin analysoimaan. Kerron tässä yhteydessä vain lyhykäisesti mitä kävi.

VAROITUKSET: Seuraava teksti saattaa sisältää yleisluontoisia ja lähinnä aikuisille tai vanhuksille sovitettuja termejä, joiden kiinnostavuutta nuoremmille lukijoille ei voi taata. Tekstin kirjoittajalla ei ole kompetenssia tai kokemusta modernin seksuaalisanaston vivahteista, joten kaikkein nuorimpien lukijoiden ei oletettavasti kannata vaivautua lukemaan tätä pidemmälle.

Ok, asiaan. Laitoin komealle, mahdollisesti ulkomaalaistaustaiselle simille nimeksi Homo-Bob Wankenstein. (luonteenpiirteet: iloinen, romanttinen ja perverssi) Ei mennyt läpi filtteristä. Korjasin nimen muotoon Hetero-Bob Wankenstein ja se meni läpi varoituksella etten voisi sitä ladata yleisölle. Korjasin nimen muotoon Hetero-Bob Runkenstein ja livautin galleriaan saamatta enää moitteita tai varoituksia.

Tuumin muun muassa meh, kutunavaka ja ukka jippa - ja toistin kokeen naispuolisilla simeillä, joita kohtaan tunnen traditionaalisesti suurempaa kiinnostusta kuin miespuolisiin. Pedophile-Peg Kinkersnagel meni läpi ongelmitta, Wonker-Wendy Womanizer samoin, Toprahuja Testiskicker, Sadista Sick-Sodomizer ja Onana Odd-Wankführer onnistuivat nekin. Ei edes Lesbo-Lizzy Wellhungvagina herättänyt pahennusta filtterissä.

Tyritään yhdessä vielä tuumin ja laitoin viehättävälle simille nimen Labia LesboSlutWank. Joo, oikein arvattu. Meni heittämällä läpi. "Tarkista galleriassa ja aloita pelaaminen" näkyi (vapaasti suomennettuna) ohjeena. :|
Yavannah

Viesti Kirjoittaja Yavannah » 12 Helmi 2019, 13:36

Ei hemmetti noita sun kehittelemiä nimiä. XD Aivan hervottomia. No ei taida olla fiksuimmasta päästä se tekoäly tms mitä käyttävät noiden sanojen tarkastukseen (kun ei siellä takuulla riitä ihmisiä (vaikka sais kyllä olla) kaikkia tsekkaamaan).

Välillä ei kyllä meinaa löytää tuolta Galleriasta sitä mitä hakee, vaikka tiedän, että pitäs varmasti olla. Esim johonkin suositun (tai vähemmän suositun) tv-sarjan/elokuvan mukaan tehtyjä simejä/tontteja. Jotain kyllä löytyy, kun on aikansa hakenut, mutta ois kuitenkin kiva jos helpommalla löytys. Muutoin kyllä teen ite ne suosikit (tietyt näyttelijät) joilla haluan pelata, koska jotkin gallerian löydöksistä ei ainakaan mua miellytä ja on omaan silmään hyvin kaukana siltä miltä joku näyttelijä näyttää. Juu olen pilkunviilaaja, mitä tulee piirteisiin ja silmien väriin. :oops:
-Even the smallest person can change the course of the future, Galadriel, LotR
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 13 Helmi 2019, 10:11

Erinomainen topikki, nyt sen alan huomata. En enää edes muistanut että galleriasta voisin tosiaan löytää jotain minuakin miellyttävää jos oikein sitkeästi vain hakisin. Alustavan arvioni mukaan mua kiinnostaa korkeintaan puoli promillea sinne tungetuista jutuista - ja niistäkään eivät sitten satunnaisesti kokeillessani ole useimmat mitenkään varsinaisesti häikäisseet pelissä.

Mitä enemmän galleriaa ja sen kieltämättä ilmeistä merkitystä mietin, sitä paremmin alan ymmärtää miksi Cherrysama jo heti alkuun mainitsi galleriasta laatusanoilla ihana ja vihattava.
Mua pikkasen puistattaa nähdä niitä oletettavasti suurella rakkaudella läheteltyjä tusinanaama-simejä ja tajuta miksi joka toisella niistä on luonteenpiirteenään "luova". Jonkin verran ärsyttää, kun lataan vaikka jonkin visuaalisesti näppärän ravintolan ja huomaan että se mun täytyy kalustaa kokonaan uudelleen jos haluan sen toimivan rationaalisesti omassa pelissäni - ja niin edelleen loputtomiin.

Mitä enemmän luen Yavannahin kommentteja, sitä enemmän kunnioitan hänen metodiikkaansa ja "pilkunviilaamistaan", jonka minä taas miellän täysin ymmärrettäväksi ja tavoittelemisen arvoiseksi piirteeksi.
Jos useammat TS4-simmailijat menettelisivät Cherrysaman ja Yavan viitoittamilla linjoilla, en oletettavasti joutuisi galleriassa kahlaamaan läpi puolta miljoonaa "hämmästyttävää" luomusta löytääkseni jotain mahdollisesti lataamisen arvoista.

No, galleria elää, trendit näkyvät hiukan muuttuneen ja muuttuvat tietenkin edelleen. Aikaisemmin olen hakenut galleriasta enimmäkseen luomusten suosittuuden perusteella. Kertoohan sekin niistä jotain. Jatkossa koen täsmentää hiukan hakujani kunhan vain keksin mitä itse asiassa sieltä oikeastaan etsin. Nuoret pelaajat saattavat olla hyvinkin luovia ja joukossa on epäilemättä melkoisia neroja. Olen kuitenkin alkanut jostakin syystä vuosien mittaan ounastella etteivät pelimekaniikkaan perehtyneet nerot lataa luomuksiaan galleriaan. ;)
Vastaa Viestiin