Mitä kuuluu?

Elämää ja keskustelua Sims-pelien ulkopuolelta
Hilbert
Site Admin

Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 24 Syys 2018, 19:54

Mitä ihmisille kuuluu juuri nyt?

Ite kuuntelen musiikkia, pohdin mitä joulujuttua askartelispaskartelis ja olen helpottunut, kun huomenna ei ole koulua.
Simahtanut

Re: Mitä kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 25 Syys 2018, 18:37

Hyvää koulutonta päivää... itellä ei tässä juurikas mitään, paitsi että pitäisi kuunnella musiikkia, vaan en pelaamiselta ja yleiseltä netissä sekoilulta oikein ennätä. Olis sekakuoro Kulkusten uusin levy kuunneltava ja arvioitava... no laitoin pyörimään kuitenkin.

Mulla on musiikin kanssa sellainen osin itseaiheutettu ongelma, että mulle ei ole olemassa taustamusiikkia. On joko musiikkia jota kuunnellaan keskittyneesti koko kropalla tai hälyä joka vaiennetaan mahdollisimman nopeasti. Kuoroteoksista pidän joskus paikan päällä kuultuina, mutten yleensä koskaan levytyksinä tai muina säilykkeinä. Kun on riekkunut muutamia vuosikymmeniä mukana monissa kokoonpanoissa, ei latistettu dynamiikka sytytä. Se on hiukan kuin koettaisi seurata näytelmää napinlävestä tirkistelemällä. HiFi ei tarkoita mitään ja High End edellyttää mm. flegmaattista koiraa ja aika yksipuolisia avioehtoja. :|

No on kyllä tosi hienoja raitoja tuolla levyllä. Pitää kai sitten todella alkaa kuunnella.
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 25 Syys 2018, 19:37

Kiitoksia!

Kulkuset ei taida tässä yhteydessä liittyä jouluun:(? Mun 14-vuotiaat tietokoneen halppiskaiuttimet ei ehkä ois ihan sitä mitä tahtoisit:O Oih, oon kateellinen kaikille, kun osaa laulaa ja musisoida!
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 26 Syys 2018, 09:49

Hilbert kirjoitti:
25 Syys 2018, 19:37
... Oih, oon kateellinen kaikille, kun osaa laulaa ja musisoida!
Hm? Lienee paikallaan muistuttaa, että hyvä soitto- ja monesti laulutaitokin - ovat lähinnä todisteita väärinkäytetystä lapsuudesta ja nuoruusiästä. Vähemmän paikallaan (mutta valitettavan usein silti oikein) on todeta mikä on ratkaiseva ero terroristin ja sopraanon välillä. Terroristin kanssa voi neuvotella. ;)

No huonot vitsit sikseen. Minun mielestäni tärkein ja kenties vähiten arvostettu musikaalisuuden lukuisista ilmenemismuodoista on kyky nauttia musiikista - eikä se edellytä itse esiintymistä. Jos tunnistaa kuulemastaan joitakin seikkoja, se on tietenkin mukava bonus. Absoluuttinen sävelkorva (jonka kokemukseni mukaan pystyy ajan mittaan kehittämään ellei sitä ole saanut "synnyinlahjana") voi olla myös rasite. Ei minua juuri riemastuta tieto, että sävelkulku on esimerkiksi 1/6 sävelaskeleen verran ehtinyt liukua siitä mitä se oli piisin alkaessa tai ettei melodia kulje sävellajissa johon se todennäköisimmin on kirjoitettu. Miksi laulaa - tai soittaa - nuotilleen, kun vieressäkin on niin paljon tilaa? (J. Hallikainen) :D

PS. Pärisin jotain 1/6 sävelaskeleesta ja ettei sen verran liukuminen huvita. Sen sijaan on aivan hillittömän riemukasta seurata musikaalisuudella lyötyjen ihmisten ilmeitä, kun aloitan esimerkiksi soolon puoli sävelaskelta liian korkealta. Se todella riipii - etenkin jos säestävä instrumentti sattuu olemaan tarkalleen vireessä.
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 06 Loka 2018, 19:02

:D Musiikissakin nautin enemmän hyvistä sanoituksista kuin melodioista yms, mutta on niilläkin iso merkitys! (en silti pidä räpistä, olen rajoittunut:P)

Eilen tuli käytyä Turun kirja- ja ruokamessuilla. Oli paljon porukkaa, rasittavaa ja ööh, ihan kivaa:D Sit kun äiti oli vielä yötä, niin tuntuu, että pitää varata loppuviikonloppu lepäämiseen. Mut isosisko poikkeaa huomenna. Ehkei sit kokonaan mee lepäämiseksi vieläkään.
Yavannah

Viesti Kirjoittaja Yavannah » 09 Loka 2018, 19:56

Odottelen, että pääsen kattomaan TS4 youtuben livestreamissa näkemään uuden lisärin trailerin. Hypätkää messiin. Vielä pari minsaa alkuun, niin että vielä ehtii. :)
Ai joo, linkki: https://www.youtube.com/watch?v=mTcv46t8TZw
-Even the smallest person can change the course of the future, Galadriel, LotR
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 09 Loka 2018, 20:55

Toivottavasti oisi paljon paremmin ja tasapainoisemmin (sekä linkittyvämmin!!) toteutettu ku kolmosen vastaava. Saas nähdä, periaatteessa vois olla ihan jeeskin.
Suishoo

Viesti Kirjoittaja Suishoo » 15 Loka 2018, 11:52

Itse en suuremmin odota uutta lisäriä (valitettavasti). Se ei ehkä nappaa vielä niin paljoa kuin toivoin. En oo vielä saanut hankituksi Vuodenaikojakaan, joten sitä odotan tällä hetkellä enemmän. :mrgreen:

To do - listalla ois tällä hetkellä parit esseet ja kandia, mutta kaikki muu on vaan niin paljon mielenkiintoisempaa.. :roll: Kuten tähän foorumiin tutustuminen. "Lomaviikkokin" olis, mutta kun on niin väljä lukkari muutenkin niin ei se tunnu ees missään :lol:

Lueskelin aiempia viestejä ja itellä on ollut pari viikkoa sellanen olo, et joko saa laittaa joulujuttuja, joko? :oops: :mrgreen:
"Koko maailma on näyttämö, ja miehet sekä naiset siinä vain näyttelijöitä. " -William Shakespeare
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 15 Loka 2018, 12:34

Joo, ilmainen päivitys kiinnostaa ainakin tällä hetkellä enemmän kuin tuleva lisäri:P Sitähän EA:lla toki toivovat?

Huu, esseet ja kandit kuulotaa aina niin aikuisilta, ite en päässyt kummassakaan pääaineessani perusopintoja pidemmälle:( Onnea ja sitkeyttä opintoihin!

Joulujoulujoulu <3 Pitäis ehkä ennemmin kyl siivota ku koristella:D Nyt on kyllä sen verti flunssainen olo (ei kuumetta kuitenkaan), ettei kauheasti innosta jouluaskartelupaskartelutkaan. Ainakin, kun nyt on kunnon hiki päällä, niin hikoilisin vaan kaiken pilalle:(
Suishoo

Viesti Kirjoittaja Suishoo » 15 Loka 2018, 13:09

Tää itseasiassa on toinen kandini :roll: :mrgreen: Mutta kun edellistä kandia, jonka suoritin kansanopistossa, ei hyväksyttykään yliopistolla, niin teen sitten uuden. :mrgreen: Ei haittaa, tykkään tästä päkertämisestä omalla sairaalla tavallaan :ugeek:

Ihe kans mietin, että pitää tehä kunnon siivous ennen koristeluita :lol: Toisaalta tahtosin koristella halloweeninkin tässä välissä :ugeek: Joskus on kyllä ollu halloween ja joulujutut yhtä aikaa, et mitäpä siitä. Mut siivoominen ei houkuta, kun siitä ei oo hyötyä kun kohta paikat on saman näköset ku ennen siivoomista :lol:

Ps. On niiiiiin ihanaa jutella ihmisten kanssa! Oon niin erakoitunu neljän seinän sisälle viime aikoina, että puhun yleensä vaan koiran ja paremman puoliskon kanssa. :lol:
"Koko maailma on näyttämö, ja miehet sekä naiset siinä vain näyttelijöitä. " -William Shakespeare
Vastaa Viestiin