Maastonmuokkaus -päivitys

Kaikki keskustelut liittyen The Sims 4 -peliin
Hilbert
Site Admin

Re: Maastonmuokkaus -päivitys

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 15 Marras 2018, 10:34

En oo vielä aloittanutkaan päivitystä, se on aina urakka:P
Suishoo

Viesti Kirjoittaja Suishoo » 15 Marras 2018, 11:00

Tosiaan, marraskuun päivitys on tullut tiistaina 13.11 klo 20.00 suomen aikaa. Itellä oli livecountdown seuranta useamman tunnin päällä ja olin heti hollilla päivittämässä (ja päivittäminen muuten kesti!) ja hieman kerkesin illalla pelaamaankin. Eilen jo vähän enemmän oli aikaa tutustua päivitykseen.

Pikaisella tuntumalla vähän pettymys, vaikka olikin niin hekutettu, mutta toisaalta ilman päivitystä ois paljon pahempi :lol:

Eli maastonmuokkaustyökalu on selkeä ja helppo käyttää. Tuo kivasti ilmettä omalle tontille. Vaikka vesityökalua ei olekaan, niin maastonmuokkauksen avulla uima-altaistakin saa ihan tyylikkäitä!

Talojen sijaintikorkeus on ihan ok työkalu, joskaan en itse usko siitä hyötyväni millään muotoa. Jotkut ehkä sitä käyttävät, mutta itse en ole löytänyt siitä ahaa-elämystä vielä, etten ihan hiffaa mikä sen merkitys loppujen lopuks on, mitä "siistiä" se tuo lisää.

Uus ammatti on tosi kiva, pääsin testaamaan sitä vakioperheeni Winter Gråttin omilleen muuttaneiden sisarusten talouden nuorimmaisella. Hän oli kuin luotu tuohon ammattiin, jo ennen kuin tiesin tästä päivityksestä. Ihan kiva ammattilisä, jonka saa tehdä etätyönä tai menemällä töihin. Siihen kuuluu tavallisia tehtäviä, jotka liittyvät ainakin kirjoittamiseen, karismaan ja keskusteluun. En siis puusta pitkälle ole siinäkään kerinnyt.

Ikään kuin toinen ammatti on se, että simit voi pistää ilmottautumaan "työvoimatoimistoon" jonka siminkielistä nimeä en nyt enää muista. Mutta tämä siis on se, jossa oman ammatin saa nimetä itse. Eli tään kun valitsee, sim ei ole enää työtön vaan esim vaikka "pitsinnyplääjä" jos niin tahdot. Ammatille saa antaa myös kuvauksen oman maun mukaan. Mitään tehtäviä ei tässä tule eikä palkkioita itsessään. Eli sopii vaikka, jos joku tekee puutöitä ja myy niitä itse eteenpäin. Suurin muutos siis on se, ettei sim ole enää työtön vaan hänellä on jokin titteli. Tääkin oli tosi kiva muutos, vaikka tuntuu pieneltä asialta.

Uutta kameraa eli simkuvakulmaa en ole kerinnyt vielä kokeilemaan, mutta mitä katsoin livestreamiä, jossa sitä kokeiltiin niin onhan tuo nyt himskatin hauska lisä peliin. Se, että miten paljon sitä oikeasti sitten käyttää, on kyseenalaista. Itse mietin, että voisin sitä hyödyntää tekemällä jonkinlaisen kauhupelin simssiin, tyyliin Amnesia, jossa on pimeetä ja auotaan ovia ja selvitetään tie jonnekkin. Ja jotain.. :roll: :lol: :ugeek:
"Koko maailma on näyttämö, ja miehet sekä naiset siinä vain näyttelijöitä. " -William Shakespeare
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 15 Marras 2018, 11:39

Kaikkiaan kuulostaa siis ihan hyvältä! Kiitos selonteosta Suishoo! Pitää joskus päivittää peli ja kokeilla:D siihen vaan tarttee varata vissiin tuntuvasti aikaa:P
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 15 Marras 2018, 14:13

Mulla kesti latauksen valmistelu n. 2 minuuttia, lataus n. 7 minuuttia ja viimeistely (tai mikä ihme se nyt oli nimeltään) vielä n.2... 3 minsaa. Yhteensä n. 12...14 minuuttia. Kuvauksen mukaan päivitys sisälsi tosi paljon korjauksia ja säätöjä lähes joka lisäriin, osa virheistä jo vuosia häirinneitä. Olin äimänä, kun latauksen (ja modien palauttamisen, tietty) jälkeen olisin kyennyt pelaamaankin, l. peli olisi toiminut modeilla. Kun kuitenkin CAS:ssa oli jotain hiusten valintoihin liittyviä kummallisuuksia ja UI-cheats yms. pientä oli pudonnut toimivien listalta, niin jätin enemmät kokeilut toiseen kertaan.

Jos puoletkin ilmoitetuista korjauksista toimii vielä paikkauksen jälkeen (tää oli kai yksi niistä mitä on pakko paikata) ja maaston muokkaus on järkevästi toteutettu, niin oli hyvä päivitys. Katsastan seuraavien paikkausten ja seuraavan isomman pakkopäivikin jälkeen mistä oli kysymys.

Kiitokset Suishoolle edellä.

//Muoks klo 15.22: Päivityksessä oli ikääntymisbugi, kertovat pelaajat mm. MTS:n sivulla. Joka kerta kun simiä käyttää CAS:ssa se (ja koko perhe) vanhenee muutaman päivän. Tasapuolisuuden nimissä myös vampyyrit vanhenevat. Kätevää, mutta odottelen paikkauksia yms. ennen kuin käynnistän pelin. Joku väitti siminsä vanhenevan jo pelin käynnistyksessä.
lokakuu_

Viesti Kirjoittaja lokakuu_ » 16 Marras 2018, 05:52

Simahtanut, luulekko että simit ikääntyy vaikka ois se ikääntymis juttu pois päältä? 🤔

Tosiaan. Oli se ladannu päivityksen ilman että erikseen ees laitoin sitä lataamaan! Nyt vaan oottelen kesää (talvi menossa, 14pv per vuojenaika) että pääsen muokkaa maastoa. Miulla on semmonen jäätävä linna just saatuna valmiiks, pihan laitto jäi kesälle niikö normielämässäki käy ylleesä 😂

Tuota työttömän simin työvoimatoimistohommaa voisin kokeilla 🤗 miun simit kun tuppaa olemaan aina 10-taitosia kaikissa taidoissa (ööööh..... haluanko niirn olevam täyellisiä, nii haluan! Iha vaa siks ku itte en oo 😂😂😂) ja koska similla on 10 arkeologiastaki, nii niitä möhkäleitä tuppasee aina tulemmaa postissa, joita pittää aitousselvitellä.

Ps. En ymmärrä kaikkia termejä. Onko se CAS sama kun siminluontitila?
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 16 Marras 2018, 09:01

lokakuu_ kirjoitti:
16 Marras 2018, 05:52
Simahtanut, luulekko että simit ikääntyy vaikka ois se ikääntymis juttu pois päältä? 🤔
Joo, luulen kyllä, mut mun luulo perustuu vain ja ainoastaan siihen, mitä luin mm. Crinrictin ja Mod The Simsin palstoille kirjoittaneiden pelaajien kommenteista, ei omaan pelihavaintoon. Ja lisäks mä luulen, et EA:n pelitiimi aika nopeesti korjaa tuon virheen joko pikkasella paikkauksella tai sitten isommalla päivityksellä, kumman nyt sitten saavat ekana toimeksi, kun molemmat on varmaan olleet joka tapauksessa jo valmisteilla.

Kymmenet ihmiset oli kirjoitelleet ja selittäneet vanhenemisesta, yks kertoi et hänen taapero ikääntyi jo nuoreksi aikuiseksi ennen kuin hän ehti ees valita sille vaatteet siminluonnissa :D ja toinen taas oli tullut siihen tulokseen, et ikä voi myös "mennä taaksepäin", et simi vois nuortuakin.
Joka tapauksessa tuommoista pidettiin "pelin kaatavana" virheenä, jonka (kai) pelifirman porukka pikaisesti korjaa.
lokakuu_ kirjoitti:
Tosiaan. Oli se ladannu päivityksen ilman että erikseen ees laitoin sitä lataamaan! Nyt vaan oottelen kesää (talvi menossa, 14pv per vuojenaika) että pääsen muokkaa maastoa. Miulla on semmonen jäätävä linna just saatuna valmiiks, pihan laitto jäi kesälle niikö normielämässäki käy ylleesä 😂
Haa! Mulla on ihan sama vuodenaikojen kesto käytössä...
lokakuu_ kirjoitti:
Tuota työttömän simin työvoimatoimistohommaa voisin kokeilla 🤗 miun simit kun tuppaa olemaan aina 10-taitosia kaikissa taidoissa (ööööh..... haluanko niirn olevam täyellisiä, nii haluan! Iha vaa siks ku itte en oo 😂😂😂) ja koska similla on 10 arkeologiastaki, nii niitä möhkäleitä tuppasee aina tulemmaa postissa, joita pittää aitousselvitellä.

Ps. En ymmärrä kaikkia termejä. Onko se CAS sama kun siminluontitila?
Joo, CAS (oliko se nyt sitten Computer Aided Simcreation englanniksi [tai Create A Sim], en muista...) on se siminluontitila. Mulla sekoaa termit, kun pelaan ja enimmäkseen kirjoitan englanniksi.
Ja mäkin haluun simieni olevan täydellisiä, muttei kuiteskaan liian täydellisiä. Siks mä nykyisin laitan modilla joidenkin taitojen kehityksen kokonaan pois, ettei ne ois ihan super-hyper-moter ihmesimejä. Joistakin taidoista kun on vielä pelillistä tai simien ohjaukseen liittyvää haittaa. Jos mä vaiks teleporttaan simiä, niin mä haluun sen olevan saman tien kohdepaikassa, enkä ryhtyvän meditoimaan ensin puolta tuntia ja sitten vasta translokaatio-siirtymään. :)

//Edit: Mulla saman kahden simin talouden nuorempi jäsen nuortui ja vanhempi vanheni, kun käytin ne pikaisesti siminluonnissa. Molemmat nuoria aikuisia, eivät näyttäneet kärsivän kokeilussa, vaan en tallentanut sittenkään
Safira

Viesti Kirjoittaja Safira » 27 Marras 2018, 19:35

Täällä näistä kierreportaista puhuttiin niin minäkin kyllä kaipaisin neloseen niitä kierreportaita , olen jo monet kerrat itsekseni ajatellut että voi olisipa vaan kierreportaat tässäkin pelissä , joten tässä yksi kierreporras "fani" liputtaisi myös kierreportaiden puolesta :)
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 27 Marras 2018, 20:06

Safira kirjoitti:
27 Marras 2018, 19:35
Täällä näistä kierreportaista puhuttiin niin minäkin kyllä kaipaisin neloseen niitä kierreportaita , olen jo monet kerrat itsekseni ajatellut että voi olisipa vaan kierreportaat tässäkin pelissä , joten tässä yksi kierreporras "fani" liputtaisi myös kierreportaiden puolesta :)
Moi Safira! Peliin näyttää saavan sentään "U:n mallisen portaikon" rakennustilassa tepuloimalla. Eli laittaa esimerkiksi välitasanteen avulla yhdet L:n malliset ja välitasanteelta toiset rappuset siitä eteenpäin. Hissejä löytyisi muistaakseni mm. littlemssamin modina (https://littlemssam.tumblr.com/) jos semmoisista olis vaihtoehdoksi. [V. 2017 Crinrictin palstalla päädyttiin siihen, ettei silloin TS4:ssä kertakaikkiaan ollut kierreportaita. Tämän vuoden puolella näin (ellei muisti petä) sims 4:ään tarkoitetut CC-kierreportaat, mutta ne mitä nyt näin olisivat edellyttäneet Pinterestin mainoksia, joita en toistaiseksi vielä halua koneelleni. Käsitykseni on, että sims 4:ään löytyisi kierreportaat CC:nä, mutten löydä ilmaista linkkiä niihin.]
Vastaa Viestiin