Maastonmuokkaus -päivitys

Kaikki keskustelut liittyen The Sims 4 -peliin
Suishoo

Maastonmuokkaus -päivitys

Viesti Kirjoittaja Suishoo » 11 Loka 2018, 20:37

Heippa!

Minäkin löysin vihdoin tieni tänne tuolta suljetulta osastolta :oops: :mrgreen: :lol:

Kohtapuoliin (21:00) on SimsCommunityn puolella tulossa toinen livestreami koskien maastonmuokkausta, pikkusen jänskää :mrgreen:

Itse olen ihan pähkinöinä tästä julkistuksesta, olikos se nyt viime viikon julkistus? Tätä on monet kerrat kaivattu neloseen ja nyt se on tulossa! :P

Mitä mieltä muut on tästä? :P
Hilbert
Site Admin

Re: Maastonmuokkaus -päivitys

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 11 Loka 2018, 20:48

ooooh! En ole kuullut ollenkaan. Kuulostaa jännältä! Ite en juuri rakentele, niin itellä vähän turha päivitys, mut monille nouseva kuu!

Tervetuloa mukaan Suishoo!
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 12 Loka 2018, 08:57

Suishoo kirjoitti:
11 Loka 2018, 20:37
... Mitä mieltä muut on tästä? :P
Varovaista uteliaisuutta täällä päin, kun jokseenkin kaikkeen TS4:ään ympättävään on tähän asti liittynyt aina sanan "mutta" eri versioita lukemattomina toisintoina.
Tällä kertaa neljän vuoden tasaisuus luvataan rikkoa, mutta rinteiden materiaalit eivät ole ehkä vapaasti valittavissa, vaan noudattavat tontin piirteitä ja vierustontteja ei, tietenkään, voi muokata samalla kun rakennuskohteen maastoa, koska TS4 ei ole TS3, eivätkä 2D-kulissit voi muuttua 3D-kartaksi.

No reititysongelmat yms. sikseen ja joka pojan ja tytön unelmat tasaisen maan rinnetontista rauhallisen järven rannalla keskellä kaupunkia ovat nyt toteutumassa ja minunkin vampyyrini saavat viimein linnansa karpatialaiseen vuoristoon - tai sitten ihan ei, mutta melkein kuitenkin. Pelkistettynä peli on valintoja ja yksikin hyvä valinta hyvin toteutettuna tuo merkittävän lisän peliin.

Tervetuloa porukkaan, Suishoo - ja tyylikäs avaus!
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 12 Loka 2018, 11:14

Aika monipuoliselta toteutus näytti, joskin tuo rinteiden materiaalien vaihtamattomuus oisi iso miinus. Toivottavasti ei riko kaikkia ladattavia huonekaluja jne:D Mielenkiinnolla odotan!
Suishoo

Viesti Kirjoittaja Suishoo » 12 Loka 2018, 18:58

Kiitos paljon lämpimistä tervetulotoivotuksista teille molemmille, Hilbert ja Simahtanut! :P

Vaikka itse täällä olenkin pähkinöinä, niin en uskalla pitää toiveita silti liian korkealla, eli varovaista utealiaisuutta täälläkin havaittavissa! 8-)

Itse olen aina pelannut Simssini normipeleinä ilman latauksia tai muita kotkotuksia, joten itselle tästä ei sen suhteen koidu ongelmaa, mutta toki monelle tämä on jännittämisen paikka.

Rinteiden materiaalien valitsemattomuus tuli todella negatiivisena yllätyksenä, koska toki jotenkin sitä oletti, että niitä voisi muokata samalla tavalla kuin maastoa. :roll: Mutta aina ei saa mitä tahtoo, ja itselle tämä päivitys on niin odotettu, että tästä jätän ehkä suuremmin urputtamatta :mrgreen:

Ja esimerkiksi kierreportaat olisivat tämän päivityksen yhteydessä kyllä olleet myös enemmän kuin tervetulleita, tuntuu hölmölle pistää perusportaita maastonmuokkaus työkalun mahdollistamiin rakennelmiin :roll:
Hilbert
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Hilbert » 12 Loka 2018, 19:14

Suishoo ei oo antanut pikkusormeaan epä-vanilja-pelille (ehkä hyvä, koska sillä on taipumus viedä koko käden lisäksi palan sydämestä ja ison osan aivokapasiteetista, ainakin tällaiselta kaksiaivosoluiselta olennolta:P)!

Ihmettelen tota rinnemateriaalijuttua, ja että miksi siiksi materiaksi on valittu just tommonen kiveys:/ Joku hiekka tms ois paljon monikäyttöisempi, ainakin mun Sims-maailmassa.

Kierreportaat... varmasti rakentajalle todella tärkeä puuttuva ominaisuus! Ite pelaan yksikerroksissa laatikoissa, niin en osaa sanoa, oisko kovasti käyttöä. Mut silti voin ruikuttaa niiden puutteesta:D

Oliks tossa esittelyvideossa jotain muuta isompaa huomionarvoisuutta? En kattonut ihan alusta asti ja englantini on jotain naurettavan ja itkettävän välimaastossa:/
Yavannah

Viesti Kirjoittaja Yavannah » 13 Loka 2018, 21:39

Olihan tossa uutta myös noiden seinien, kivijalan (tai miksikä sitä nyt haluaakin kutsua) ja kellarikerrosten osalta. Eli sitä kivijalkaa/perustusta voi nyt muoksia niin, ettei kaikki tontilla olevien rakennusten perustukset nouse samaan korkeuteen. Lisäksi oli jotain tosiaan noihin seiniin että tuli uusia muokkausmahdollisuuksia (vaan ei pyöreää seinää). En ainakaan ite nähny kun tota live streamia kattelin. Mutta tosiaan olivat laittaneet kaks kerrosta lisää kellariin. Että voi tosiaan tehdä kunnon vankiluola tai minkä vaan verkoston. Tai ihan vaan muinaisen luolaston tai hautaholviston. Me likes.
Ai joo ja jotain oli tohon uima-altaisiinkin. Mutta varsinaista vesi työkalua ei tullut, että on vain tyytyminen joko uima-altaisiin tai noi suihkulähde systeemeihin jotka saa ilmeisesti jatkossakin esittää luonnonlampia.

Täytyy myöntää, että osa asioista meni vähän ohi minultakin, kun livestreamissa noita uusia juttuja esitelleet nuorukaiset jäivät vähän jauhamaan turhankin pitkään ja samoja asioita. Tai sitten mä olen vain liian kärsimätön.

Ja toivotanpa minäkin Suishoon tervetulleeksi tähän joukkoon hurjaan. :)
-Even the smallest person can change the course of the future, Galadriel, LotR
Cherrysama

Viesti Kirjoittaja Cherrysama » 14 Loka 2018, 10:11

Sanokaa jos oon väärässä mutta käsittääkseni ne kai yrittää jossain vaiheessa tuoda mahdollisuuden myös siihen rinteen rakenteen värin muokkaamiseen. Ihan kun olisikin kuullut, että joku guru sanoi viime streamissä siitä. Täytyy kyllä sanoa, että yllättävän hyvin tuo tuntuu olevan toteutettu, jännä nähdä vaan kuinka sitä oppii käyttämään näin monen vuoden jälkeen XD nm. tottunut litteisiin pannukakku tontteihin :D
Simahtanut

Viesti Kirjoittaja Simahtanut » 14 Loka 2018, 13:19

Heh, ei kestänyt mullakaan hermo seurata juniorien jargonia loppuun asti (kun en mielestäni osannut erottaa faktaa fiktiosta), mutta tuo on kyllä oleellisen tärkeää mullekin jos kerroksia tulee lisää, tulivat sitten ylös tai alaspäin. Eihän siihen jää sitten enää kuin ehkä n. 10 kerrosta puuttumaan siitä mitä oli TS2:ssa ja TS3:ssa parhaimmillaan. Vau.

Cherrysama puki sanoiksi, mitä oon ite hissuksiin funtsinut, että kuinka opin taas maaston muokkausta käyttämään - ja toteutuksesta on hauska nähdä, lähteekö simi edelleen kellarista vinttiin pissalle vaikka neljät rappuset ylös vain siksi, että se yläkerran veski on horisontaalisesti lähempänä kuin kellarin eriö, jonne se kuitenkin ehtisi paljon pikemmin paarustaa ja kenties peräti lattiaa kastelematta. ;)
Vastaa Viestiin